Kembali Ke Laman Utama

Wednesday, April 3, 2024

DOA MAJLIS KAKITANGAN AWAM


بسم الله الرحمن الرحيم

اَلْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِيْن ،وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى اَشْرَفِ الْمُرْسَلِيْن وَعَلَى آلِهِ وَاَصْحَابِهِ اَجْمَعِيْن

Ya Allah Ya  Rahman, Ya Rahiim,

Sesungguhnya kami berhimpun pada hari ini bersempena dengan Majlis

_______________________________________________________, bagi menyatakan kesyukuran di atas kurniaanMu yang tidak ternilai. Jadikanlah kami hamba-hamba-Mu yang sentiasa bersyukur sama ada nikmat yang sedikit lebih-lebih lagi nikmat yang melimpah ruah kepada kami .

 

Ya Allah Ya Malikal Mulk,
Ya Tuhan kami yang memiliki segala kekuasaan dan kemuliaan, kurniakanlah taufik dan hidayahMu kepada kami, restuilah perancangan kami, bimbinglah kami dengan petunjukMu yang berterusan. Pimpinlah kami sekalian ke jalan yang lurus dan benar yang membawa kepada ketenteraman dan kesejahteraan. Hindarkanlah kami sekalian dari segala marabahaya dan sifat-sifat yang mazmumah. Selamatkanlah kami sekalian dari perselisihan yang boleh membawa perpecahan dan kebinasaan.

 

Ya Hafiz Ya Muqit,

Anugerahkanlah kepada kami kekuatan dan keupayaan untuk merangka strategi dan dasar perbincangan bagi mencapai kecemerlangan dan keberhasilan gerak kerja kami.

Kurniakanlah jua kepada kami kesihatan anggota, kecergasan minda, ketenangan jiwa, kekuatan semangat. Semoga dengannya kami mampu mendepani cabaran, berdaya saing dan mampu mengangkat martabat diri, keluarga, ummah dan negara Malaysia.

 

أَللّٰهُمَّ اجْعَلْ جَمْعَنَا هٰذَا جَمْعًا مَرْحُوْمًا وَتَفَرُّقَنَا مِنْ بَعْدِهِ تَفَرُّقًا مَعْصُوْمًا وَلَا تَجْعَلْ فِيْنَا وَلَا مِنَّا شَقِيًّا وَلَا مَحْرُوْمَا

رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

وَصَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ ، وَالْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ العَالَمِيْنَ

No comments:

Post a Comment

Baca Artikel Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...