Kembali Ke Laman Utama

Daftar SSPN Di Sini

Friday, January 28, 2011

Doa Mohon Mendapatkan Zuriat

Untuk doa dan rawatan kepada yang tidak mendapat zuriat, kombinasi bacaan doanya ialah:

1. Surah al-Faatihah
2. Doa Mohon Zuriat seperti berikut; dan

(klik imej untuk besarkan)
  • "Ya Tuhanku, janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat) dan Engkaulah jua sebaik-baik Yang Mewarisi." (QS. al-Anbiya: 89).
  • "Wahai Tuhanku, kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik, Sesungguhnya Engkau sentiasa mendengar (menerima) doa permohonan". (Al-Imran:38)
  • "Dan tidakkah orang-orang kafir itu memikirkan dan mempercayai bahawa sesungguhnya langit dan bumi itu pada asal mulanya bercantum (sebagai benda yang satu), lalu Kami pisahkan keduanya? dan Kami jadikan dari air, tiap-tiap benda yang hidup? Maka mengapa mereka tidak mahu beriman? (Al-Anbiya': 30)

(klik unttuk besarkan)
"Maha Suci Tuhan yang urusannya antara "kaf" dan "nun". Maha suci Tuhan yang urursannya apabila Dia mengkehendaki sesuatu, Ia berkata "Jadilah", maka jadilah. Aku bermohon kepada Allah yang maha Agung, Tuhan yang memiliki 'Arasy yang agung agar Dia menyembuhkan dikau."

Sumber:Buku "Ikhtiar Penyembuhan Penyakit Dengan Ayat-Ayat dan Doa-Doa Mustajab", Oleh Tuan Guru Dato' Dr. Haron Din, Pengasas dan Penasihat Darussyifa', Edisi Kedua,M/s:69-70.

2 comments:

Baca Artikel Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...