Kembali Ke Laman Utama

Sunday, January 17, 2010

Indonesia dan Malaysia

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,

buat anak-anak generasi Malaysia dan Indonesia, 2 negara Islam...suatu ketika dahulu kita merupakan sebuah empayar, lalu persaudaraan kita terpisah lantaran penjajahan oleh British, Jepun,Komunis,Belanda, Perancis dan bangsa lain menawan hukum Allah yang kita semua nobatkan sebagai perlembagaan tanah kita ini.

Malaysia dengan kapasiti 26 juta penduduknya, manakala Indonesia dengan milikan ratusan juta penduduk dengan memegang status gelaran negara yang mempunyai penduduk Islam terbesar didunia. nah,dalam hal ini, kita sudah berjiran, dalam hal ini seharusnya kitalah juara diteluk dan rantau ini jika kita bersatu. mengapa kita tewas kepada singapura dalam ekonomi? mengapa kita mundur dalam suara yang seharusnya membela saudara diPalestin? kita miliki jiwa-jiwa yang ramai, namun tiada satu pun berguna membawa serta mengangkat suatu keberanian yang harus didokong.

budaya kita semakin hilang, tamadun kita kian lusuh dek kerana menganggap Barat yang terbaik untuk di impilementasikan kedalam sistem negara.

lihat sahaja internet, laman-laman pornografi lebih banyak daripada laman dakwah. bukankah kita punyai ramai umat dirantau ini? mana perginya suara dakwah di maya ini? ayuh saudara seagamaku yang berada di Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak, serta Indonesia .....bangkitkan suara Islam kita diseluruh lapangan dan tempat, kita harus bangun dan terus berjuang.....!!!

2 comments:

  1. Eropah menjajah nusantara sbb nak hapuskan raja2 melayu n raja jawa...n nak bunuh keturunan ahlul bait....

    ReplyDelete
  2. sekiranya itu jawapannya, maka Eropah/barat ertinya gagal setelah berjaya menguasai tanah air kita ratusan tahun lamanya utk mmbunuh raja2 yang hnya blh dibunuh dlm masa 1 hari shj. itu bkn matlamatnya utk kita bahaskan.
    apa ertinya mempunyai ejen CIA/Mossad kalau ramai da yang memunculkn diri mendakwa keturunan ahlul bait, tp tidak diburu.
    itu bukan maslah besar bg barat jika itu tujuannya melainkan memusnahkan empayar2 islam, dgn membuang al quran dari jiwa2 orang islam secara total

    ReplyDelete

Baca Artikel Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...