Kembali Ke Laman Utama

Sunday, October 15, 2023

Doa Membeli / Menerima Kenderaan Baru


Assalamualaikum wbt

Doa ini sempena penerimaan sumbangan Van Jenazah disumbangkan oleh Syarikat UMW Toyota di Shah Alam kepada Persatuan Khairat Kematian Masjid Nahdhah al Islam Seksyen 18 Shah Alam dibaca oleh U. Mohd Azlan dalam majlis penyerahan sumbangan.
Semoga bermanfaat.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

ﺍﻠــﺤـﻤﺪ ﷲ ﺮﺐ ﺍﻠـﻌـﺎﻠـﻤــﻳـﻦ ﻮﺍﻠـﺻـﻼﺓ ﻮﺍﻠـﺴﻼﻢ ﻋـﻠﻰ أﺸـﺮﻒ ﺍﻷ ﻨﺒـﻴﺎﺀ ﻮﺍﻠﻤــﺮﺴـﻠـﻴـــﻦ  ﺴـﻴـﺪ ﻨـﺎ ﻣـﺤـﻤـﺩ ﻮﻋـﻠﻰ ﺍﻠـﻪ ﻮﺻﺣـﺒـﻪ ﺃﺠـﻤـﻌـﻳـﻦ.

ﺍﻠـﻠـﻬـﻢ ﺍﻔـﺘـﺢ ﻋـﻠـﻴـﻨﺎ ﺃﺒـﻮﺍ ﺏ ﺍﻠـﺧـﻴـﺮ ﻮﺃﺒـﻮﺍ ﺏ ﺍﻠﺒـﺮﻛـﺔ  ﻮﺃﺒـﻮﺍ ﺏ ﺍﻠـﻧـﻌـﻣﺔ ﻮﺃﺒـﻮﺍ ﺏ

ﺍﻠـﺮﺯﻖ ﻮﺃﺒـﻮﺍ ﺏ ﺍﻠﻘـﻮﺓ ﻮﺍﻠــﺴـﻼ ﻤـﺔ ﻮﺍﻠـﺟـﻨـﺔ٠

ﻴــﺎﺍﷲ ﻴـﺎ ﺮﺤـﻤـﻦ ﻴـﺎ ﺮﺣـﻴﻢ

اَللَّهُمَّ يَا مُجِيْبَ الدَّعَوَاتِ وَقَاضِيَ الْحَاجَاتِ

Ya  Allah, jadikanlah majlis pemyampaian sumbangan ini sebagai pendorong untuk kami membuat amal kebajikan kepada mereka yang memerlukan. Bukakanlah pintu hati kami semua dengan menjadikan amalan seperti ini sebagai satu amalan yang berterusan lagi mendapat keredhaan –mu ya Allah.



 اللَّهُمَّ إِنِّا ﻨسْأَلُكَ خَيْرَهَا وَخَيْرَ مَا جَبَلْتَهَا عَلَيْهِ، وَﻨعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّهَا وَمِنْ شَرِّ مَا جَبَلْتَهَا عَلَيْهِ  

Ya Allah, kami memohon kepadamu kebaikannya dan kebaikan yang Engkau jadikan ia berada di atasnya dan kami berlindung denganmu daripada kejahatannya dan kejahatan yang Engkau jadikan ia berada di atasnya. 

Ya Allah, kurniakanlah kesihatan buat mereka, para penyumbang, penderma, yang mewaqafkan sebahagian harta dunia mereka untuk agama-Mu dan manfaat orang ramai. Dengan kesihatan yang baik, lebih banyak manfaat mereka boleh kongsikan buat orang lain lagi'.

اللهم بارك لهم فيما رزقتهم
واغفر لهم وارحمهم

اَللَّهُمَّ اجْعَلْ جَمْعَنَا هَذَا جَمْعًا مَرْحُوْمًا وَتَفَرُّقَنَا مِنْ بَعْدِهِ تَفَرُّقًا مَعْصُوْمًا

وَلاَ تَجْعَلْ فِيْنَا وَلاَ مَعَنَا شَقِيًّاوَلاَ مَطْرُوْدًا وَلاَ مَحْرُوْمًا.

Ya Allah, jadikanlah pertemuan kami ini sebagai satu  pertemuan  yang dirahmati dan perpisahan kami pula selepas ini sebagai satu perpisahan yang terpelihara daripada sifat-sifat mazmumah lagi terkeji.

 

. رَبَّنَا ءَاتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَة ً وَفِي الأخِرَةِ حَسَنَة ًوَقِنَا عَذَابَ النَّار ِ

وَصَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى ءَالِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ ، وَالْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ العَالَمِيْنَ

No comments:

Post a Comment

Baca Artikel Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...