Kembali Ke Laman Utama

Monday, July 17, 2017

Kelebihan Penapis Air Coway

Assalamualaikum wbt

Anda tercari-cari nak pasang penapis air berjenama COWAY anda di seluruh negeri terutama Selangor dan Terengganu? PM Azlan di www.wassap.my/60132807194 (whatsapp) atau save nombor saya 0132807164/0139883435.

beli penapis air coway : CASH atau SEWA BELI


Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Terima kasih kerana berminat nak beli penapis air coway. Cuma isu sekarang adalah anda tak pasti nak beli penapis air coway secara cash atau sewa beli, kan? Saya Atiq dan seorang agen sah dari coway hq akan terangkan kepada anda 3 perkara iaitu:
  • Berapa anda bayar dan apa anda dapat bila beli cash.
  • Berapa anda bayar dan apa anda dapat bila sewa beli.
  • Berapa beza beli cash dengan sewa beli.

Saya akan guna penapis air coway Villaem seperti gambar di atas sebagai model contoh, kerana coway villaem merupakan penapis air terbaik untuk rumah. Ia praktikal, tangki simpanan air yang besar, ada 4 suhu(panas, sejuk, biasa dan suam) dan saya rasa anda patut pertimbangkan juga model ini jika keluarga anda antara 1 ke 8 orang.

beli penapis air coway secara CASH

Ambil contoh coway villaem. Harga asal RM3800 (siap pasang)Beli cash bermaksud anda bayar Rm3800 secara tunai, cek ataupun kad kredit. Boleh bayar penuh terus Rm3800 atau boleh booking harga 10% dulu Rm380. Bila dah siap pasang, anda terus bayar balance 90% Rm3420 kepada technician coway yang pasang tu atau boleh juga bayar kepada saya agen coway anda. Ansuran mudah 0% interest pun boleh dibuat melalui kad kredit terpilih.
Dengan Rm3800 itu, turut termasuk sekali ialah pakej Heart Servis. Asal ialah 1-tahun. Pakej heart servis ini merangkumi perkara-perkara berikut untuk 1-tahun bermula tarikh siap pasang:
  • Servis cucian mesin luaran dan dalaman tangki setiap 2-bulan.
  • Waranty kerosakan dan spare part.
  • Penukaran filter setiap 6, 12,18 & 24 bulan.

Yang datang buat servis di rumah anda biasanya perempuan yang dipanggil The Lady In Blue . Anda tak perlu call coway untuk datang servis. The lady in blue yang akan call anda beberapa hari sebelum untuk set kan tarikh & masa datang servis rumah anda.

Anda tentu tertanya-tanya selepas percuma 1-tahun tu, servis macam mana pula? Ok macam ni. Selepas 1-tahun yang percuma tu, anda boleh langgan Pakej Membership Heart Service secara tahunan atau bulanan. Untuk coway villaem seperti di bawah:
  • Rm680 setahun
  • Rm80 sebulan dengan kontrak 1-tahun.

Bila langgan anda akan dapat pakej Heart Service macam tahun pertama seperti di atas. Jadi jangan risau untuk beli penapis air coway secara cash. Ada servis untuk tahun-tahun seterusnya.

Promosi Pembelian [Cash] Bulan Mei 2017
Ada 2 promosi:
  • Diskaun 10%, beli pada harga RM3800 RM3420 dan anda akan dapat 1-tahun Heart Servis percuma.
  • Tiada diskaun, beli pada harga normal RM3800 tetapi anda akan dapat 2-tahun Heart Servis percuma.

Setelah tamat tempoh servis percuma, anda boleh ambil pula Pakej Heart Servis Membership. Untuk penapis air coway Villaem harga ialah Rm680 setahun atau Rm80 sebulan.

beli penapis air coway secara SEWA BELI

Maksud sewa beli ialah anda boleh menyewa mesin penapis air coway dengan membayar sewa bulanan kepada coway. Untuk coway villaem, Rm125 sebulan. Pembayaran secara autodebit melalui akaun bank simpanan ataupun melalui kad kredit (visa & mastercard sahaja).
Antara syarat-syarat asal untuk sewa beli (Villaem):
  • Bayaran pendaftaran cuma Rm200 sekali sahaja + sewa 1-bulan Rm125. Total bayaran permulaan Rm325.
  • Start bayar Rm125 bermula bulan ke-3 pasang. Coway akan ambil bayaran antara 1~7hb setiap bulan.
  • Kontrak wajib ialah selama 3-tahun. Selepas 3tahun, jika taknak guna boleh pulangkan balik kepada coway tanpa sebarang bayaran penalti. Bawah 3-tahun untuk pemulangan akan ada bayaran penalti. Tetapi jika selepas 3-tahun dan masih ingin guna, boleh teruskan sewa lagi macam biasa pada harga sama Rm125 sebulan. Dan sekiranya anda sewa sampai 5-tahun, Villaem akan jadi hakmilik anda.
  • Pakej Heart Service adalah PERCUMA sepanjang tempoh sewa iaitu dari 3-tahun sehingga ke 5-tahun.
  • Tahun ke-6 barulah anda langgan Pakej Membership Heart Service yang berharga Rm680 setahun atau Rm80 sebulan.

Promosi Pembelian [SEWA BELI] Bulan Mei 2017
  • Bayaran pendaftaran cuma Rm200 Rm50 sekali sahaja + sewa bulan Jun 2017 Rm125. Total bayaran permulaan Rm175 sahaja.
  • Start bayar Rm125 pada bulan Julai 2017. Coway akan ambil bayaran antara 1~7hb setiap bulan.

BEZA Cash dengan Sewa Beli
Perbezaan dibuat untuk tempoh 5-tahun penggunaan. Kenapa 5-tahun? Kerana untuk sewa beli, 5-tahun sewa akan jadi jadi hakmilik. Detail seperti di bawah:

Kesimpulan
Secara keseluruhannya, beli penapis air coway secara cash lebih jimat berbanding beli penapis air coway secara sewa beli. Walaubagaimana pun perbezaan tidaklah terlalu besar diantara Rm290 ke Rm1710 dalam tempoh 5-tahun. Jika beli cash, mesti prihatin kepada tempoh expired Heart Servis Membership. Jika sewa beli, tak perlu smpai 5-tahun.
Apapun terpulang kepada keselesaan anda kerana apa yang lebih penting ialah rumah anda ada pasang penapis air coway.
So macam mana? Jelas tak? saya harap anda jelaslah dengan pilihan bayaran untuk beli penapis air coway ini. Semua harga di atas hanya SAH untuk promosi bulan ini Mei 2017 sahaja.
Jadi jika anda telah buat keputusan sama ada beli penapis air coway secara cash atau sewa beli, izinkan saya untuk uruskan tempahan penapis air coway untuk rumah anda. Hubungi saya melalui cara-cara di bawah:

No comments:

Post a Comment

Baca Artikel Lain

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...